Željka Bašanović Marković

Моја слика
Najstarija kratka priča na ovom blogu objavljena je 1994 god. sa konkursa gde su žirirali David Albahari, Mihajlo Pantić i Vasa Pavković. Sa tog konkursa štampan je zbornik priča pod nazivom: "Nisam tu ali radim na tome" Ta priča od koje je sve počelo zove se "Ritual" i može se pročitati na ovom blogu. Nakon te objavljene priče nizale su se i ostale ...

субота, 6. мај 2017.

OD PRIČE DO PRIČE VII ALMIN KONKURS 2009 ;priče:"Kako sam zaboravila da pričam" , "Trenutak istine" ,"Rekonstrukcija događaja"












KAKO SAM ZABORAVILA DA PRIČAM



TRI DANA PRED SMRT POSLEDNJI PUT MI SE JAVIO. NISAM  MU REKLA NIŠTA, ĆUTALA SAM KAO MUMIJA IZ  DOBA RAMZESA II-og.
VIŠE NISAM IMALA PRILIKE DA PRIČAM ....OD TOGA DANA ĆUTIM UVEK KAD TREBA NEŠTO DA KAŽEM I KADA SE TO OČEKUJE OD MENE. MOJ ŽIVOT   PRETVORIO SE U TIŠINU I MISLI.
NE  ZNAM VIŠE NI JEZIK DRŽAVE U KOJOJ ŽIVIM. MISLIM NA JEZIKU KOJI SAM NAUČILA KAD SAM IMALA SEDAM GODINA I RODITELJI ME UPISALI NA  KURS, A POTOM MI SE DOPALO PA SAM SAMA NASTAVILA. NE ZNAM KOJI JE TO  JEZIK.
POTPUNO SAM SAMA I NEMAM ŽELJU DA  IŠTA MENJAM .NEKAD SAMO  MISLIMA VRATIM PROLEĆE, OTVORIM PROZOR I ODLETIM NA JUG, TAMO JE UVEK TOPLO.........
KAD SE VRATIM PEPELJARA SE JOS DIMI....GUST  DIM PARA MI NOZDRVE  I  PECKA  SLUZOKOŽU  NOSA.

MUMIJA  SEDI U NOCI. ĆUTI, ŠTA BI DRUGO.






TRENUTAK      ISTINE





Ona je znala sa muškarcima.
Ustreptali i poletni ispunjavali su joj svaku i najmanju želju.
Oduvek je tako bilo i svi su je pitali koja je tajna njenog uspeha.
Pravila se da ne zna tačno o čemu se radi.
Nevešta, uspavana žena, samo je treptala.
Mene nije prevarila.
U uglu njenog velikog  plavog oka video sam to maleno zlo kako me fiksira.
Onda je trepnula i ja sam otišao dok još nije primetila da sam poneo tajnu, zauvek.
Nisam je više sreo.Čuo sam da je nestala u zenici sopstvenog oka.
Plavo je pokrilo sve.
Niko više nije siguran šta je nebo a šta ona.







REKONSTRUKCIJA DOGAĐAJA






"Ova devojka ima suisidne misli", - reče svešteno lice njenoj majci.
Bilo je to pre opela njenog oca koji se juče, kasno popodne obesio u vikendici na periferiji grada.
Nekoliko godina kasnije, devojka se udala za rusa sa privremenim boravkom u Francuskoj.
Pop se obesio u porti crkve, saznali su kad su išli da zakažu pravoslavno crkveno venčanje .
Zbog malera, promenili su crkvu, i živeli dugo i srećno.




















Нема коментара:

Постави коментар

Komentar je uvek dobro dosao!

Kratke priče

Sa konkursa Rotari kluba Niš – Medijana

Kratke priče na jednoj strani  short stories on one page                        Тарапана Баба-тетка је умрла у својој осамдесетој години опр...